Gastgezin, geslaagd & Oriëntation Meeting - Reisverslag uit Bodegraven, Nederland van Sabine Staal - WaarBenJij.nu Gastgezin, geslaagd & Oriëntation Meeting - Reisverslag uit Bodegraven, Nederland van Sabine Staal - WaarBenJij.nu

Gastgezin, geslaagd & Oriëntation Meeting

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

29 Juni 2013 | Nederland, Bodegraven

Hallo allemaal!

We zijn ondertussen alweer een paar maandjes verder en er zijn weer wat dingen gebeurd. Ik heb ondertussen contact gelegd met mijn gastgezin. Vooral met mijn gastzus heb ik heel veel contact, je zou wel kunnen zeggen dat ik haar dagelijks spreek. Ik heb twee keer met haar geskyped. Ik moet zeggen dat, ondanks dat ik haar al vaak spreek, het skypen nog steeds een beetje awkward is. Met mijn gastouders heb ik nog niet heel veel contact gehad. We hebben af en toe wat mailtjes gestuurd, maar verder niet veel.

Verder moest ik natuurlijk mijn examen halen om überhaupt naar Amerika te mogen! Het waren ontzettend spannende weken en ik was ervan overtuigd dat ik zou zakken. Op de een of andere manier ben ik toch geslaagd en ik kan dus met een diploma op zak naar Amerika! :)

Vandaag had ik de STS Oriëntation Meeting. Dit was een soort voorbereidingsbijeenkomst voor alle exchange studenten uit Nederland. Hier werd weer een hoop verteld en kon ik wat meiden spreken die aankomend jaar ook naar Amerika gaan. Wat me wel verbaasde, is dat er van de 51 studenten die naar Amerika gaan, pas 29 geplaatst zijn. De overige 22 studenten weten dus nog steeds niet waar zij komend jaar terecht komen. Aan het eind van de middag kregen we een Student Handbook, een rugtas en een T-shirt mee. De rugtas en het T-shirt moeten we dragen als we naar Amerika vliegen. Hierdoor kan je andere herkennen en weet iedereen dat jij bij een groep hoort. Al met al was het een leuke dag :)

De afgelopen tijd zijn er nog een hoop andere (kleine) dingetjes geregeld. Ik heb bijvoorbeeld mijn visum aangevraagd. Hiervoor moest je naar het Amerikaanse Consulaat en daar zijn ze toch best wel streng. Ik heb er twee uur moeten wachten op vragen als: Hoe gaat het met je? Waar ga je naartoe? Wat ga je doen als je weer terug komt? Binnen een twee minuten kon ik weer gaan, en daar wacht je dan twee uur voor. Toch was het wel leuk om mee te maken!

Voordat ik vertrek ga ik nog twee keer op vakantie, naar Malta en Kreta. En daarna kan ik de dagen af gaan tellen, nog ruim een maand voordat ik vertrek. De datum staat ondertussen vast, 8 augustus vertrek ik om 7.15 naar New York. Lekker vroeg dus! Ik moet in Londen nog overstappen en een paar uur wachten, dus ik ben wel een tijdje onderweg. Ik heb er echt ontzettend veel zin in, maar af en toe vind ik het toch ook wel spannend! Voordat ik vertrek zal ik nog iets van me laten horen, maar eerst ga ik nog even genieten van m'n laatste maandje in Nederland!

Liefs, Sabine

  • 29 Juni 2013 - 19:43

    Sandra:

    Lieve Sabine,
    Spannend, spannend! Het komt steeds dichterbij.
    Wat zullen we je missen. Maar we zijn heel blij voor je.
    Xx Papa en Mama

  • 29 Juni 2013 - 23:26

    Marianne:

    Helemaal top. Gefeliciteerd met het slagen en nu hup naar the USA!!

    Helaas hoorde ik ook maar een kleine 3 weken voor vertrek waar ik geplaatst zou worden.
    Uiteindelijk in een gezin met een dochtertje van 1 jaar dus niemand om samen mee op te trekken.
    Van te voren hadden we 1 brief wisseling gehad............... weinig he? maar er waren toen ook nog geen computers. 1988-1989 dus alles is anders qua communicatie.

    Geniet van de tijd met de familie! Fijne vakantie
    Marianne

  • 02 Juli 2013 - 22:02

    Lies:

    Het komt nu zo dichtbij! Super leuk! Meid ik ben ontiegelijk trots op je en ik weet dat je het super gaat doen daar aan de andere kant van de oceaan!

    <3 Lies

  • 02 Augustus 2013 - 23:35

    Marianne:

    Beste Sabine,

    Heel veel plezier en geniet ervan. Wens je het allerbeste!!!!!!

    gr Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bodegraven

High School Year

Een jaar het Amerikaanse schoolleven ervaren!

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2014

Time flies..

06 Maart 2014

DISNEYWORLD!

14 Januari 2014

Thanksgiving, Christmas & more

15 November 2013

Long time no see

11 September 2013

American life so far!
Sabine

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 12085

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 30 November -0001

High School Year

Landen bezocht: