Thanksgiving, Christmas & more - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Sabine Staal - WaarBenJij.nu Thanksgiving, Christmas & more - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Sabine Staal - WaarBenJij.nu

Thanksgiving, Christmas & more

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

14 Januari 2014 | Verenigde Staten, Pineville

Hey everyone!

Het is weer een tijdje geleden, maar ik laat weer even iets van me horen. Ik ben ondertussen over de helft, maar ik heb het gevoel dat ik hier nog helemaal niet zo heel lang zit. Ik zal in deze blog een beetje over de grote gebeurtenissen vertellen, want alle kleine dingetjes ben ik helaas al weer een beetje kwijt.

In november heb ik de typisch amerikaanse dag Thankgiving mee kunnen maken. De hele familie was hier voor een aantal dagen, dus het was een drukke boel. Thankgiving bestaat eigenlijk letterlijk uit de hele dag eten en samen zijn met je familie. Er stond ontzettend veel eten op tafel, waarvan je de hele dag kon blijven eten. En dan hoort het er natuurlijk bij dat je binnen een half uur al bomvol zit, maar toch de hele dag kleine beetjes blijft eten omdat het zo lekker is. Ik vond het echt geweldig om deze dag mee te maken, en ik ben mijn gastgezin heel dankbaar dat ze mij hebben betrokken bij deze familie dag.
Die vrijdag was het Black Friday. Dit is waarschijnlijk de grootste shopdag van het jaar in Amerika. Ongeveer alles in de winkels gaat on sale, waardoor je alles voor veel goedkopere prijzen kan krijgen. De winkels gaan dan 's nachts rond 4/5 uur al open. Veel mensen gaan naar een grote mall in de buurt of wat verder op. Wij gingen naar een mall die ongeveer 2 uur verderop was, waardoor we dus al vroeg moesten vertrekken wilden we om 4/5 uur beginnen met shoppen. Rond 2 uur stond ik op om vervolgens om 2.45 met Cyndi, Lorie & Vikki naar de mall te gaan. Super vroeg, maar voor een dagje shoppen kom ik m'n bed wel uit! Het is echt ongelooflijk om te zien hoeveel mensen er om 5 uur al beginnen te shoppen. Wij hebben tot een uur of 4 's middags geshopt en toen waren we het wel echt zat. We hebben nog even ergens gegeten en toen zijn we weer terug gereden. Thuis zaten m'n twee amerikaanse nichtjes nog te wachten, want die wilden ook nog graag even shoppen. Ze wilden graag dat ik ook meeging, maar ik was echt te moe om mee te gaan.

De volgende dag ging de familie allemaal weer naar huis en wij zijn toen ook naar Mississippi gereden, waar één van de zonen van mij gastouders woont. En ik moet zeggen dat ik daar voor het eerst het echte country leven heb meegemaakt. Ze hebben daar paarden, ze gaan vaak jagen in de bossen en daar wonen de echt rednecks! Ik heb daar dan ook voor het eerst gejaagd. Daar ging ik dan, in m'n camouflage kleding het bos in. Rennend door het water, heuvel op heuvel af, en dan weer stil zitten zonder ook maar een geluidje te maken. Ja dat was me nog eens een ervaring. We zijn helaas niks tegengekomen, maar ik heb het in ieder geval een keer mee kunnen maken. Na het jagen werd er nog even met een geweer geschoten vlak naast me, en dat doet nog best pijn aan je oren.
Die zondag zijn we weer terug naar huis gereden en was het 's avonds tijd om de kerstboom alweer op te zetten. Ook werden alle stockings opgehangen, voor het eerst had ik mijn eigen stocking!
Helaas was het de volgende dag weer tijd om naar school te gaan.

Mijn gastgezin heeft me in een weekend nog meegenomen naar de natchitoches christmas lights. Dit is in een plaatsje twee uur verderop, waar je bij een rivier naar een vuurwerkshow kan kijken. Super leuk om te zien hoe iedereen daar in het gras een kleedje neerlegt en er gezellig knus met een aantal mensen op gaat zitten. Vrienden van school hadden me al verteld dat je daar erg lekker eten kan halen, dus ik moest er natuurlijk ook wel even wat te eten kopen. Het was echt ongelooflijk koud die avond, dus ik vond het totaal niet erg om knus tegen elkaar te zitten op een kleedje. We hebben nog een beetje door wat christmas shops gekeken en toen was het weer tijd om naar huis te rijden.

Op 4 december heb ik geprobeerd pepernoten te maken voor mijn gastgezin, maar dat was helaas niet zo'n heel groot succes. Ik had niet precies de ingredienten die je nodig hebt, dus de smaak was niet zoals het hoort. Ik heb ook geprobeerd mijn gastzus sinterklaasliedjes aan te leren, maar die durft het amper meer aan om een dutch woord te zeggen, aangezien ik haar vaak uitlach. Ik heb geprobeerd mijn familie te overtuigen van het feit dat zwarte piet geen discrimination is, maar dat kreeg ik er niet helemaal in haha. Ze vinden het totaal niet erg dat we zwarte pieten hebben, maar ze vinden het wel raar.

En toen was het alweer tijd voor kerst! Er lag een enorme berg met cadeautjes onder de kerstboom tegen deze tijd. Met kerstavond kwam het grootste deel van de familie weer naar ons toe en was het tijd om de eerste cadeautjes al uit te pakken. Iedereen had een pyjama gekregen. Ook kwam er langs ons huis een kerstman langs. Die reed buiten langs en stopte bij onze straat even. Alle kinderen kunnen dan even bij de kerstman op schoot en krijgen dan een cadeautje. En als exchange student word je dan ook even leuk bij de kerstman op schoot gezet. Weer een ervaring rijker haha!
De volgende dag was het dan echt kerst. Het wordt hier geen eerste kerstdag genoemd, want er is helaas geen tweede. Op kerstochtend mag je je stocking uitpakken, waar een aantal kleine cadeautjes inzitten. De rest van de dag stond er, just like we had at Thanksgiving, weer lekker veel eten op tafel. 's Middags hebben we met de hele familie alle cadeautjes onder de kerstboom uitgepakt. Er is behoorlijk wat geld doorheen gegaan als ik zag wat er allemaal was gekocht. Het was echt super leuk om een amerikaanse kerst mee te maken en ik realiseerde me deze dag dat iedereen mij echt als een deel van de familie zag.

De belangrijke dagen zijn nog niet over, want we hebben ook New Years Eve nog. Ik heb deze dag eigenlijk een soort van twee keer het nieuwe jaar gevierd. Om 5 uur hier, was het 12 uur in Nederland. Ik begon rond 11.40 met mijn familie in Nederland te skypen en ik heb iedereen even gesproken. Ik zag mijn familie aftellen tot het 12 uur was, en dat was wel even heel leuk om te zien. Ik heb iedereen even een gelukkig nieuw jaar gewenst en ik heb ook nog even mee kunnen genieten van het vuurwerk. Ook Vikki heeft even het vuurwerk in Nederland kunnen zien.
Later die dag is er een vriendin langs gekomen en hebben we een kampvuur gemaakt in the backyard. We hebben hotdogs en s'mores gemaakt bij het kampvuur, we hadden er een gezellig muziekje bij en lekker gekletst. Iets voor twaalf uur hebben we alles opgeruimd zodat we ons vuurwerk tevoorschijn konden halen. Voor twaalf uur hadden we eigenlijk bijna al het vuurwerk al de lucht in geschoten, maar we hadden één grote nog voor het laatst bewaard. Verder zie je niet veel mensen vuurwerk afsteken en gaan de meeste mensen hun bed al vroeg in. Wij lagen dus ook al 1.30 A.M. in bed.

Dat waren zo'n beetje de belangrijkste gebeurtenissen wel. Er gebeurd nog a lot more, maar dan zou het voor jullie ook niet meer te doen zijn om allemaal te lezen.

Nog even een hele leuke mededeling. Ik heb een aantal dagen terug alles geregeld voor een reisje die ik hier ga maken. Ik ga samen met een aantal seniors van school naar Florida. We gaan daar naar Disney World voor een aantal dagen, waar we ook in het hotel zullen slapen. Dit is vanuit school geregeld en ze geven exchange students ook de kans om mee te gaan, en die kans kon ik natuurlijk niet laten liggen. We vertrekken op 28 februari, dus ik gok dat mijn volgende blog na die reis zal komen.

De datum dat ik terug kom is nog niet bekend, maar ik ben er vrij zeker van dat ik eind mei/ begin juni weer in Nederland ben. Het komt alweer snel dichterbij..

Heel veel liefs, Sabine

  • 14 Januari 2014 - 07:14

    Sandra:

    Lieve Sabine,
    Heerlijk om al je ervaringen te lezen! Mooi geschreven.
    Wat ontzettend leuk dat je naar Florida gaat.
    Lieverd, geniet van elke dag!
    Love you.
    Mama

  • 14 Januari 2014 - 09:37

    Lisanne:

    Heee lieve Sab!
    Zo te horen ben je al een echte Amerikaan geworden haha!
    Leuk dat je weer een blog schrijft, super om al die typisch Amerikaanse dingen te lezen!
    Waauww, naar Florida, mag ik mee in je handbagage? (A)
    Veel plezier meid, geniet ervan!!! <3 xxxxxxxx love you!

  • 14 Januari 2014 - 11:21

    Lianne:

    Lieve Sabine,

    Wat heerlijk om allemaal te lezen.
    Geniet er nog even van want zoals je al schrijft voor je het weet zit
    je weer tussen ons Hollanders.

    Groetjes van ons allemaal.

  • 14 Januari 2014 - 17:39

    Angeline:

    Hoi Sabine,

    Je hebt weer genoeg leuke dingen meegemaakt. En nu nog naar Florida, geweldig!

    Geniet ervan meissie

    Liefs van ons allemaal.

  • 14 Januari 2014 - 19:38

    Irma:

    Hoi lieve Sabine,

    Wat leuk om je mooie verhalen en ervaringen te lezen!
    En dat je het zo goed naar je zin hebt in je gastgezin.
    Geniet er nog maar lekker van, want de tijd gaat snel.
    Florida en Disney ga je ook nog meemaken! Geweldig!

    Veel plezier en tot je vlgde blog.

    Dikke kus van Irma.

  • 14 Januari 2014 - 22:03

    Marianne:

    Bedankt dat je dit deelt met ons, erg leuk om te lezen. En heel veel plezier verder!
    droom je al in het engels ( of amerikaans?)

    gr Marianne

  • 22 Januari 2014 - 00:01

    Sandra:

    Hi Sabine, wat maak jij veel mee zeg! Super! Geniet er nog even van!!! In Florida ben ik toevallig ook geweest, maar dat is al weer 20 jaar geleden (!) veel plezier nog! Daphne gaat 2 februari voor 15 weken naar Malta, stage lopen. Is iets dichterbij en iets korter( vind ik niet erg) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pineville

High School Year

Een jaar het Amerikaanse schoolleven ervaren!

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2014

Time flies..

06 Maart 2014

DISNEYWORLD!

14 Januari 2014

Thanksgiving, Christmas & more

15 November 2013

Long time no see

11 September 2013

American life so far!
Sabine

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 631
Totaal aantal bezoekers 12094

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 30 November -0001

High School Year

Landen bezocht: