Gastgezin!! - Reisverslag uit Bodegraven, Nederland van Sabine Staal - WaarBenJij.nu Gastgezin!! - Reisverslag uit Bodegraven, Nederland van Sabine Staal - WaarBenJij.nu

Gastgezin!!

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

02 Februari 2013 | Nederland, Bodegraven

Hoi Allemaal!

Eind november had ik al te horen gekregen dat ik was geaccepteerd voor het High School programma. Vanaf die dag kon het maaaanden duren voordat ik iets zou horen over een gastgezin. 2 maanden verder heb ik dan het nieuws gekregen waar ik al lang op aan het wachten was, ik heb een gastgezin! Gister, 1 februari, was ik alleen thuis en dacht ik rustig even mijn mail te bekijken. Daarna was ik niet zo rustig meer en stond ik letterlijk te springen in de woonkamer haha. Ik had verschillende mailtjes gekregen met informatie over mijn gastgezin en de datum dat ik waarschijnlijk naar New York vertrek.

Eerst even wat over mijn gastgezin. Het gezin bestaat uit een gastvader James (Jim) Morphew, een gastmoeder Cynthia Morphew, een gastzus Victoria (Vikki) Morphew (21 jaar) en ook woont de tante Clariece Parker in huis. James is de directeur van een soort kinderopvang, wat het verder precies inhoudt ben ik nog niet achter. Ook Vikki werkt daar en studeert aan de University of Southern Mississippi. Cynthia helpt ook mee bij het bedrijf van haar man en is ook manager bij een ander bedrijf.

Ze wonen in Pineville in Louisiana, deze plaats heeft 39254 inwoners. De dichtstbijzijnde grote stad is Alexandria met 48849 inwoners.
Vlak bij Pineville ligt ook het plaatsje Ball, hier zal ik naar de Tioga High School gaan. Het is voor wat ik heb gezien een vrij grote school met heel veel activiteiten, dus ik hoop veel te kunnen doen daar! Omdat mijn gastouders werken en mijn gastzus niet meer naar High School gaat zal ik met de gele schoolbus naar school moeten. Klinkt heel leuk, maar ik heb al veel negatieve verhalen gehoord over de schoolbus. Toch vind ik het stiekem wel leuk, want dit is toch een typisch Amerikaanse ervaring.

Verder houdt het gastgezin veel van koken, spelletjes doen, naar de bios gaan, kamperen, zingen, theater, fotografie en nog meer. Sporten als voetbal, hardlopen, bowlen en zwemmen vinden ze leuk.
Ook hebben ze twee honden, een poedel en een beagle. Ze heten Woodie en Smeagol.
Ik krijg ook een eigen kamer die ik niet hoef te delen met andere gezinsleden of exchange students.

Ik had me ook opgegeven om een week naar New York te gaan voordat ik naar mijn gastgezin toe vlieg. Waarschijnlijk ga ik van 8 t/m 15 augustus naar New York en vlieg ik daarna door naar Louisiana. Rond 17 augustus zal mijn school in Amerika al beginnen, dus ik ga daar vrijwel meteen kennis maken met het Amerikaanse schoolleven.

De komende tijd zal ik proberen mijn gastgezin vast wat beter te leren kennen. Gelukkig heb ik daar nu nog genoeg tijd voor!

Wanneer ik meer nieuws heb zal ik snel weer een blog plaatsen, maar dat kan misschien weer even duren!

Heel veel liefs,
Sabine

  • 02 Februari 2013 - 12:10

    Marjolein:

    Ooh Sappie wat spannend allemaal!! Ontzettend leuk hoor, ben zo blij voor je dat je nu al een gastgezin hebt!
    Liefs,
    Marjolein

  • 02 Februari 2013 - 12:47

    Kim:

    Het klinkt allemaal zooo leuk sab! Dit gezin mag ook wel heel blij zijn want ze krijgen een heel leuk meisje over de vloer! En nu begint het lange wachten tot je eindelijk mag vertrekken,
    maar de voorpret is natuurlijk al helemaal geweldig (:
    Je hebt een gastgezin, jeeeeeej!
    XX kim

  • 02 Februari 2013 - 13:08

    Martine:

    Aaaaaaah, wat klinkt het allemaal leuk zeg! (: Geniet van alle voorpret!
    Heel veel liefs,
    Martine

  • 03 Februari 2013 - 18:32

    Marianne:

    Leuk spannend!! Je staat helemaal op jezelf geen amerikaanse "zus" of "broer" die mee gaat naar jouw nieuwe high school. Dus on your one! Maar je zal zien hoe gauw je vrienden maakt.

    tot gauw weer, marianne

  • 06 Februari 2013 - 02:31

    Lies:

    Lieve Sab!

    Ik ben zo ontzettend blij voor je :) Echt heel erg super dat je nu weet waar je naar toe gaat! Dat scheelt weer wat stress ;). Ik ben heel erg trots op je dat je het plan zo doorzet en dat je er helemaal voor gaat. Ik hoop heel hard dat deze familie helemaal super is en dat ze je in hen familie opnemen alsof je echt een dochter/zus bent. Je verdient namelijk alleen het beste gastgezin! (oke oke, natuurlijk kan je nooit de beste hebben want daar woon ik nu lol ;) Just kidding hihi).
    En ze nu lekker gaan leren kennen! Echt super dat je daar nu alle tijd voor hebt, dat scheelt een hoop!

    Heeeel veel liefs,
    Ik mis je!

    xxxx Lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bodegraven

High School Year

Een jaar het Amerikaanse schoolleven ervaren!

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2014

Time flies..

06 Maart 2014

DISNEYWORLD!

14 Januari 2014

Thanksgiving, Christmas & more

15 November 2013

Long time no see

11 September 2013

American life so far!
Sabine

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 12087

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 30 November -0001

High School Year

Landen bezocht: