DISNEYWORLD! - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Sabine Staal - WaarBenJij.nu DISNEYWORLD! - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Sabine Staal - WaarBenJij.nu

DISNEYWORLD!

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

06 Maart 2014 | Verenigde Staten, Pineville

Hey y'all,

Tijd voor een blog nu ik net terug ben uit Florida. Ik heb het idee dat ik vorige week nog mijn vorige blog schreef, maar helaas zijn we alweer zo'n 2 maanden verder. Er zijn nog een aantal andere dingen gebeurd voordat ik naar Florida ging.

Louisiana heeft in de afgelopen weken echt een wereldwonder meegemaakt, het heeft gesneeuwd. Het was absoluut niet veel, maar wel genoeg om de school drie dagen te sluiten haha. Geen Amerikaan durfde het huis uit, dus daar zaten we dan.. Ik kan me niet zo goed herinneren wat we hebben gedaan deze dagen eigenlijk. Volgens mij hadden we een hoop spelletjes gespeeld met the family. Op vrijdag konden we eindelijk weer naar school, maar die maandag ging het weer mis. Er viel een klein beetje sneeuw, wat overigens ook meteen weer smolt, maar het was genoeg voor weer twee vrije dagen. Voor een week leek het goed te gaan, maar toen begon het te vriezen. In onze hele omgeving viel de electricity weg. Het gebeurde 's avonds en wij hebben 's nachts gewoon nog thuis geslapen, maar toen we de volgende ochtend ongeveer bevroren in bed lagen besloten we een plek te zoeken waar wel nog stroom was. De daycare bleek de enige optie te zijn, dus daar hebben we letterlijk een hele dag gezeten. Toen we net allemaal slaapzakken hadden opgezocht, werd er gemeld dat we weer stroom hadden in ons huis. Op de een of andere manier vonden we het wel jammer dat we geen slumber party meer hadden haha. Twee dagen later was het weer 25 graden.. We hebben hier letterlijk alle vier de seizoenen in een week.

Mijn Spanish teacher vroeg of ik voor haar klas mee wilde doen aan rally. Dit is een soort wedstrijd waarbij je je school vertegenwoordigd voor een bepaald vak. Er worden twee students gevraagd voor elk vak. Op een zaterdag kwamen we dus met een hele groep bijeen bij Louisiana College waar we de toets moesten maken. De leraren hadden donuts voor iedereen gekocht en Mrs. Steele was zo lief om een hot chocolate voor mij te kopen. Na de toets moesten we even wachten op de uitslag. Na een uurtje kwam Mrs. Steele (my spanish teacher) lachend naar mij en taylor toe om te vertellen dat taylor derde was geworden en ik eerste. Nu moet ik over een aantal weken weer een toets maken om te kijken of ik de beste van Louisiana kan worden.

De volgende dag ging ik samen met mijn Cyndi en Vikki naar Marksville. We gingen daar naar een Mardi Gras parade kijken. Het was maar een hele kleine, maar alle grote parades zouden pas komen als ik in Florida zit. Mardi gras is een feest dat alleen in Louisiana wordt gevierd. Iedereen verkleed zich en er worden vanuit de parade beads gegooid. Dit zijn een soort kettingen. Ik heb zoveel mogelijk beads gevangen die ik mee naar huis kan nemen als souvenirs.

Afgelopen vrijdag was het dan eindelijk tijd om naar Disneyworld te gaan! Helaas moesten we eerst nog een dagje naar school, waar ik me dus ook echt niet meer kon concentreren. Gelukkig was ik niet de enige met dat probleem. Om 5.15 p.m. verzamelden we op school en begon ons drukke schema voor de komende dagen. 6.30 p.m. vertrokken we richting Disney world. Met ongeveer 55 personen zaten we in de bus met kussens en blankets to keep us warm. Ik dacht dat nederlanders altijd erg waren met het meenemen van snacks, maar amerikanen zijn wel echt heel erg. Hele rugtassen vol met eten gingen mee. Genoeg te eten in de bus dus! Het was ongeveer 16 uur rijden met wat vertraging. We kwamen aan in de ochtend, hebben omgekleed bij de restrooms en we zijn meteen naar het eerste park gegaan. Rond 11.30 a.m. liepen we Magic Kingdom in. Ik heb samen met Luisa het hele park rondgelopen, foto's gemaakt en characters opgezocht. Om 5.00 p.m. verzamelden we met de groep en namen we een trein naar Epcot. Hier heb ik samen met Luisa en Paige alle landen bezocht. In Epcot kan je om een lake heen lopen en dat loop je door allemaal verschillende landen. We besloten avond te eten bij Germany, en ik hoopte stiekem heel hard dat ze een schnitzel hadden, maar helaas. Na wat attracties en fireworks was het om 10.00 p.m. tijd om naar het hotel te gaan. Rond 12 uur sliepen we en om half 6 stond ik weer op.
Deze dag kregen we eerst een rondleiding in Animal Kingdom. We gingen tijdens de tour onder andere op een safari door 'Afrika'. Het zag er allemaal ontzettend echt uit. Het was net alsof je echt in Afrika was. Ook krijgen we een 'behind the scenes' tour, waarbij we te zien kregen hoe alle dieren worden verzorgd en nog meer. Hierna heb ik samen met 8 andere vrienden tot 5.00 p.m. van alles in Animal Kingdom gedaan. We hebben characters opgezocht en natuurlijk in de leukste attracties gegaan. Onder andere de waterslide waar ik en een ander meisje doorweekt uitkwamen. Gelukkig was het lekker weer in Florida. Na 5 uur zijn we weer naar Magic Kingdom gegaan, waar ik met dezelfde groep met name achtbanen en andere rides heb gedaan. Ook was er om 9 uur een fireworks show by the beautiful castle. Na 9 uur moest iedereen het park verlaten, behalve iedereen die in een Disney Hotel verbleef. Lucky us, we stayed in one of those hotels! Tot half 1 hebben we ons nog goed vermaakt en daarna was het tijd om ons hotel weer op te zoeken. Om 2 uur lagen we te slapen en helaas om half 7 m'n bedje weer uit.
In de ochtend gingen we weer naar epcot waar we ons met name weer bij de attracties hebben vermaakt. Om 1 uur gingen we dan eindelijk naar Hollywood Studios, waar iedereen toch wel wat naar verlangde. Helaas had iedereen tegen die tijd ontzettend zere voeten en was iedereen uitgeput. Toch hebben ik samen met dezelfde groep flink doorgezet en hebben we zoveel mogelijk attracties bezocht. Tijdens het wachten in de lines liepen we op blote voeten en zaten we op de grond om uit te rusten. 's avonds was er de fantasmic show, wat echt een onwijs leuke afsluiting was van deze reis. Daarna waren er weer magic hours, waarbij het park dus alleen open was voor mensen die in het hotel sliepen. We zijn tot 10 uur gebleven en zijn toen de bus ingestapt om naar huis te rijden.
De reis leek heel voorspoedig te verlopen, totdat we in Louisiana kwamen. Het had weer eens gevroren en alle bridges waren gesloten. 2 uur lang hebben we gewacht en toen konden we gelukkig weer verder.

Het was echt een ontzettend leuke reis, die ik absoluut niet had willen missen. Het was super gezellig met alle seniors. Het weer was deze paar dagen ook perfect, 30 graden met een zonnetje. Ik heb weer mooie herinneringen, foto's en souvenirs overgehouden aan deze trip.

Ondertussen heb ik de datum gekregen dat ik weer terug kom. Op 31 mei vlieg ik weer naar Nederland en op 1 juni om 14.05 kom ik aan in Amsterdam. Ik kijk er naar uit om iedereen weer te zien, maar aan de andere kant ben ik er absoluut nog niet klaar voor om hier weg te gaan. Ik ga nog even flink genieten van de laatste drie maandjes, en dan zie ik jullie snel weer.

Lots of love,
Sabine

  • 06 Maart 2014 - 06:33

    Liset:

    Hee nichtje,
    Wat een leuk verhaal weer! En heel gaaf dat je naar disneyland bent geweest! Geniet nog van je laatste drie maanden.

    Liefs Liset

  • 06 Maart 2014 - 08:02

    Sandra:

    Lieve Sabine,

    Leuke verhalen. Altijd leuk om te lezen als ik 's morgens vroeg op sta :).
    Geweldig Disneyworld!! Wat hadden jullie heerlijk weer!
    Nog lekker genieten de komende maanden.

    xx Mama
    (mis je best wel een beetje)

  • 06 Maart 2014 - 09:46

    Lianne De Groot:

    Geniet er nog maar even van.

  • 06 Maart 2014 - 10:04

    Lisane:

    Heee lieve sab!

    Wauw, wat een verhalen weer! 4 seizoenen in 1 week lijkt me echt bizar! Je bent wel in de "verkeerde" winter weggegaan uit Nederland haha, wij hadden hier de 1 na warmste winter ooit! Het is niet kouder geweest dan -3 en ik heb hier geen sneeuw gezien haha;)
    Ooh wat ben ik jaloers op je Disneylandavontuur zeg! Klinkt zoo ontzettend gaaf!
    Geniet nog van alles wat je de komende tijd gaat doen! <3
    Ik ga aftellen naar 1 juni^^ Love youu!! xxxxxx.

  • 06 Maart 2014 - 17:52

    Angeline:

    Lieve Sabine,

    Wat heb je weer leuke dingen gedaan. En in Disneyworld geweest, geweldig!

    Geniet er nog maar ff van

    Lieve groeten vanuit Bodegraven
    André, Angeline, Max en Fay

  • 06 Maart 2014 - 21:03

    Oom Edwin:

    Hoi Sabine,

    Klinkt weer super allemaal !! Nog een paar mooie maanden en tot in The Netherlands !!

    Liefs xx




  • 06 Maart 2014 - 21:12

    Irma:

    Hoi lieve Sabine,

    Wat een mooie verhalen en ervaringen allemaal. Ook geweldig voor je om Disneyworld mee te maken!
    En jij hebt dit jaar meer sneeuw gezien dan ons! Ook al was dat niet veel. Ik heb nu veel zin in het voorjaar en mooi weer. Wat dat betreft kom je in de goede periode thuis.
    Geniet er nog even 3 maanden lekker van!

    Liefs Irma.

  • 06 Maart 2014 - 22:37

    Jolanda:

    Lieve Sabine,

    Wat heerlijk om je verhalen te lezen zeg !!
    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt !!

    Jij hebt waarschijnlijk meer sneeuw gezien dan wij dit jaar ;).....

    Geniet nog van je laatste maandjes !!

    Dikke kus,
    Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pineville

High School Year

Een jaar het Amerikaanse schoolleven ervaren!

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2014

Time flies..

06 Maart 2014

DISNEYWORLD!

14 Januari 2014

Thanksgiving, Christmas & more

15 November 2013

Long time no see

11 September 2013

American life so far!
Sabine

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 756
Totaal aantal bezoekers 12081

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 30 November -0001

High School Year

Landen bezocht: