American life so far! - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Sabine Staal - WaarBenJij.nu American life so far! - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Sabine Staal - WaarBenJij.nu

American life so far!

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

11 September 2013 | Verenigde Staten, Pineville

Hey y'all!

Already more than a month in America right now, the time flies by! Het gaat super goed hier, ik heb het hartstikke naar m'n zin! Nog steeds verbazen me een aantal dingen hier in Amerika. Het is bijvoorbeeld zo raar dat veel mensen op school geen flauw idee hebben wat Nederland is of waar het ligt. Ze denken dat het in Duitsland ligt, dat Peter Pan daar vandaag komt, dat dit het land van Michael Jackson is of dat het naast Mexico ligt.. Wat ze ook niet begrijpen is hoe ik zo goed engels kan praten, terwijl we in Nederland een andere taal spreken.

Ik moet even heel goed nadenken wat ik de afgelopen weken heb gedaan. Ik ben voornamelijk gewoon naar school geweest. Doordat ik een aantal lessen heb moeten veranderen, zijn sommige lessen wat lastiger geworden. Maar dit is voor mij nog steeds goed te doen. De meeste lessen zijn nog steeds zo makkelijk dat ik zonder moeite Straight A's haal. De rest van de klas haalt zelden een A, wat toch wel raar is op dit niveau..
De lunch op school is eigenlijk helemaal niet zo slecht. Het is niet het lekkerste eten ooit, maar het is ook echt niet vies.
Ook vragen sommige mensen aan me welke sport ik doe. Ik doe op het moment nog geen sport op school. Onze teams zijn allemaal vrij goed en het is daarom lastig om in een team te komen. In november begint het voetbalseizoen en aangezien dat meer een meidensport is hier, ga ik dat proberen. Vikki gaat met voor die tijd wat dingetjes leren, aangezien zij vier jaar heeft gevoetbald op school. Verder heb ik nu een abonnement op de sportschool, daar kunnen we zo vaak naartoe als we willen!
Twee weken terug heb ik me aangemeld voor de Key Club op school. Met deze club gaan we vrijwilligerswerk doen en dit schijnt echt heel gezellig te zijn. Het is daarom ook een erg populaire club, ik ben benieuwd!

Zoals sommige misschien al op facebook hebben gelezen had ik één ochtend een beetje pech. Toen ik naar buiten liep zag ik dat de bus er al stond en ik moest dus opschieten om de bus nog te redden. Ik had twee opties: Over de weg rennen en daardoor een stukje omlopen of door het gras rennen en dus de kortere wegnemen. De kortere weg nemen leek mij het beste plan, dus ik rende door het gras. Het probleem was dat het zo modderig was, dat ik vast kwam te zitten. Uiteindelijk stond ik op de straat met nog maar één schoen aan. Tegen de tijd dat ik de andere schoen uit de modder had gehaald, was de bus al weg. Gelukkig kwam de bus een half uur later nog een keer langs en kon ik toen instappen.

Vrijdag 30 augustus ben ik na school snel mijn tas in gaan pakken, want we zouden die avond naar New Orleans vertrekken! Het was 4 uur rijden, maar met een beetje pech duurde het 6 uur.. We sliepen het weekend bij twee andere zonen van m'n gastouders. Zij wonen in één huis met nog een andere vriend.

Zaterdag ben ik samen met mijn gastgezin en een van de twee zonen naar het strand in Mississippi gegaan. Ik kon die dag weer een staat van m'n lijstje afstrepen! We gingen naar een eiland met een boot, en man wat was het warm op die boot! Het was wel heel erg leuk, want we konden dolfijnen zien zwemmen naast de boot. We hebben toen heerlijk een dagje op het strand gelegen en aan het eind van de dag ging ik met een verbrand hoofd weer naar huis. Die avond hebben we volgens mij nog bij een hamburgers restaurant gegeten, altijd lekker!

Zondag ben ik dan met mijn gastgezin echt New Orleans ingegaan. New Orleans is echt een hele leuke stad. Het is heel anders dan andere steden, omdat het niet heel veel hoge gebouwen heeft. Het heeft meer kleine huisjes met klapdeuren en balkonnetjes. Super leuk om te zien. We zijn nog naar een hele grote markt geweest en ik heb een soort Gay Pride gezien. We zijn daarna nog naar de world market geweest. Ik werd hier helemaal gelukkig, want ik zag Nederlands eten! Dropjes, stroopwafels en nog veel meer! Ik kon het natuurlijk niet laten om dan ook een aantal dingen te kopen.

Maandag was het labor day. Dit is een vrije dag voor iedereen, maar de winkels zijn wel open. Wij zijn deze dag terug naar huis gereden en ondertussen zijn we nog gestopt bij een grote mall. Hier hebben we ongeveer twee uur geshopt en daarna zijn we verder gereden. Helaas hadden we ook op de terugweg weer pech. Dit keer was onze auto overhit en moesten we dus stoppen. En hoe toevallig was het dat we nou net voor een McDonalds stopten :) Toen we weer verder reden hebben we helaas een deel zonder airco moeten rijden, zodat de auto niet weer overhit raakte. Totaal geen pretje als je bedenkt dat het die dag zo'n 40 graden was.

De rest van de week had ik weer gewoon school. Die vrijdag hadden we senior breakfast. Alle seniors kregen aan het begin van de dag muffins. Ondertussen werden alle andere scholieren naar the auditorium geleid. Toen iedereen daar was, moesten alle seniors twee aan twee naar binnen lopen en moesten alle andere leerlingen voor je klappen. Best leuk om mee te maken als je nog maar 3 weken op die school zit en er wordt nu al voor je geklapt! We kregen daarna wat dingen te horen van de Principal, de Presidents van alle grades werden aan ons voorgesteld en de cheerleaders lieten ons de schooldance zien. Daarna moesten we helaas weer naar de les.

Afgelopen weekend hebben we vooral lekker uitgerust. Zaterdag heb ik nog even met mijn hele familie geskyped, wat echt heel leuk was! Ook kwam er iemand checken of het huis nog schoon genoeg was. Zo niet, dan heb je kans dat ik naar een ander gastgezin moet. Gelukkig was alles goedgekeurd! 's Avonds hadden we een filmavondje, jammer genoeg keken we allemaal horrorfilms en was ik voornamelijk achter een kussen te vinden.
Zondag gingen Vikki en ik naar Alexandria om even te shoppen. Een aantal mensen weten wel dat ik een kleine verslaving aan luchtjes en body mists heb. Ik heb thuis een grote voorraad, maar helaas kon ik niet alles meenemen. Gelukkig heeft the mall in Alexandria mijn favoriete winkel om body mists te kopen, ik kon het dus ook niet laten om mijn collectie weer even flink aan te vullen! Lang leve de Victoria Secret! Vikki was zo aardig om mij ook nog even een andere winkel te laten zien, namelijk Bath & Body works, die ook een hoop lekkere body mists verkopen. Nadat ik er daar ook nog wat heb gekocht, heb ik voorlopig wel weer even genoeg. We zijn nog naar een Western winkel geweest, waar ze echt cowboy kleding, laarzen en hoeden verkopen. Dat was ook wel leuk om een keer te zien!

Dat was het wel weer zo'n beetje van de afgelopen tijd! Ohja, vandaag was het 9/11. Dat merk je hier in Amerika toch wel wat meer dan in Nederland. Op school wordt je er in elke les weer even aan herinnert en krijg je veel filmpjes te zien! Ik vond het heel mooi om te zien hoe iedereen hier nog steeds zo mee leeft met iedereen die dit heeft meegemaakt.

Ik hoop dat het met iedereen in Nederland goed gaat en ik zie jullie alweer over 9 maanden!

Heel veel liefs, Sabine

  • 12 September 2013 - 00:18

    Lies:

    Mooi verhaal, het is grappig om te lezen dat je nog steeds dezelfde sab bent met je verslaving en je vieze schoenen haha! Ik ben ontiegelijk trots op je en ik mis je ontzettend!

    Ik hou van je! Blijven genieten meid!!

  • 12 September 2013 - 06:44

    Sandra Staal:

    Lieve Sabine,

    Leuk verhaal. Mooi geschreven!
    Wij zijn heel trots op je.
    Geniet van elke dag.
    Love you.
    Heel veel liefs van papa en mama

  • 12 September 2013 - 07:19

    Irma Gottenbos:

    Hoi Sabine,

    Mooie ervaringen van je om te lezen. Zo leer je veel van het land en leuk dat je engels goed gaat, maar daar was je natuurlijk al goed in.
    Het skypen met je vond ik ontzettend bijzonder...je was even lekker dichtbij en waren we toch nog met z'n allen!!
    Veel succes en plezier verder!

    Liefs Irma.

  • 12 September 2013 - 09:32

    Lisanne:

    Klinkt allemaal super lieve sab!!
    Ik ben echt trots op je, en heel erg blij voor je dat je het zo naar je zin hebt!
    Geniet van alle dingen die je de komende tijd gaat doen!
    Love youu, big hug! xxxxx <3

  • 12 September 2013 - 10:11

    Inge (moeder Van Lisette Branger):

    Hé meis!! Wat een leuk verhaal om te lezen!! Je hebt al een hoop meegemaakt en zo te lezen gaat het goed met je. Dat van die schoen en de modder zag ik helemaal voor me, lol :-).
    Ik ben zó benieuwd naar je foto's en verhalen. Kijk naar je uit ;-)
    Liefs, Inge.

  • 12 September 2013 - 11:21

    Lianne De Groot:

    Hey Sabine,
    Vol bewondering je verslag gelezen kan niet wachten op het volgende bericht.
    De hartelijke groeten van ons X Lianne.

  • 12 September 2013 - 16:37

    Marianne:

    Leuk om te lezen en je zo een beetje te volgen. Ja alweer een maand.
    gr Marianne

  • 12 September 2013 - 20:09

    Angeline:

    Hoi Sabine,

    Wat een leuke verhalen. Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Geniet er maar lekker van.

    Veel liefs van ons
    André,Angeline,Max en Fay

  • 13 September 2013 - 07:11

    Edwin Wouters:

    Hoi Sabine, mooie verhalen dank je wel, xx van je favoriete oom (:)) Edwin

  • 14 September 2013 - 10:10

    Saskia:

    Hey Sabine,

    Wij vroegen ons al af wanneer je weer wat zou schrijven. Iedere keer keken we of er al weer wat opstond.
    Zo te lezen gaat alles goed met je en maak je veel dingen mee. Geniet er van want voor je het weet ben je al weer thuis!!

    Groetjes Piet, Cocky, Saskia en Monica

  • 07 Oktober 2013 - 19:14

    Marianne:

    en zo vliegen de weken om. Droom je al in het Engels?
    Je heb geen tijd om te schrijven op je blog, dat betekend dat je lekker druk bent, en zo hoort het.


    Gr Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pineville

High School Year

Een jaar het Amerikaanse schoolleven ervaren!

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2014

Time flies..

06 Maart 2014

DISNEYWORLD!

14 Januari 2014

Thanksgiving, Christmas & more

15 November 2013

Long time no see

11 September 2013

American life so far!
Sabine

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 697
Totaal aantal bezoekers 12082

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 30 November -0001

High School Year

Landen bezocht: