First week! - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Sabine Staal - WaarBenJij.nu First week! - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Sabine Staal - WaarBenJij.nu

First week!

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

26 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Pineville

Hey!

Ik ben ondertussen al ruim een week in Louisiana en het gaat allemaal prima! Ik begin me hier steeds wat meer thuis de voelen, en toch is er elke dag wel weer iets waar ik me over verbaas! Waar ik me elke dag over verbaas is dat Vikki (m'n gastzus) 's ochtends vroeg alweer een koud stuk pizza eet. (Als je weer google translate gebruikt Vikki, sorry het is positief bedoeld haha!)

Volgens mij was ik gebleven bij vorige week zaterdag. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat ik die dag heb gedaan haha. Volgens mij hebben we die dag het gras gemaaid en verder niet zo heel veel.
Zondag hebben we ook een lekker rustig dagje gehad. We hebben gezwommen in het zwembad in de tuin. Ik geloof dat we deze dag ook nog schoolspullen voor mij hebben gekocht. De walmart hier is 24/7 geopend, dus je hoeft je hier nooit zorgen te maken over eten dat in huis moet zijn voor het weekend.

Maandag was dan mijn eerste schooldag. Ik ben eerst met Vikki meegeweest naar haar werk, de daycare. Ik zou iets later naar school gaan om mijn schedule op te halen en een rondleiding door de school te krijgen. Uiteindelijk was ik rond 8.40 op school. Een meisje heeft mij even laten zien waar alle klaslokalen zijn waar ik naar toe moet. Dit was mijn schedule:
1. English 3
2. Spanish 1
3. Biology 2
4. Art 1
5. U.S. History
6. Family and Consumer Science 1
7. Algebra 2
Nadat ik had gezien naar welke klaslokalen ik moest, was het derde uur bezig. Dus ik loop met een big smile op m'n gezicht de school door, totdat ik me realiseer dat ik geen flauw idee heb waar ik ben. Ik had geen idee meer waar ik naartoe moest. Gelukkig liep er een aardige man rond, die me even de weg heeft gewezen. Alle lessen waren verder een soort introductielessen, dus het stelde niet heel veel voor. Na elke les had ik weer geen flauw idee waar ik naartoe moest, goede memory heb ik ;) Ik werd gelukkig wel goed geholpen! Ik merkte meteen de eerste dag al een aantal dingen: ze vinden het leuk als ik praat met mijn accent, Algebra 2 is voor mij vrij makkelijk en ik val om van de honger tegen de tijd dat ik lunch heb haha. Ik heb pas lunch na het vijfde uur.

De 4 volgende dagen moest ik ook naar school. Een normale schooldag ziet er zo uit voor mij: Om 5.45 moet ik m'n bed uit en om 6.15 stap ik in de schoolbus. Helaas ben ik de allereerste die erin stapt, vandaar dat ik zo vroeg al in de bus moet zijn. Rond 7.00 komen we dan op school aan en de lessen beginnen om 7.20. In die twintig minuten kan ik ontbijten op school, maar ik heb dan eigenlijk nooit honger.. Na school haalt of Vikki me op of ik ga met de schoolbus terug naar huis. Als Vikki me ophaalt gaan we meestal meteen door naar de daycare. In principe zal ik vaak huiswerk moeten maken na school, maar tot nu toe heb ik eigenlijk weinig huiswerk.

Na een pretest in Algebra 2 is de teacher er ook achter gekomen dat het voor mij veel te makkelijk is. Op hetzelfde uur was er ook een moeilijkere wiskunde klas: Advanced math. Donderdag heb ik die les gevolgd, maar ook dat bleek te makkelijk te zijn. Dan heb je nog 2 andere wiskunde klassen die hoger zijn, maar na een kleine ondervraging van mij lerares kwamen we erachter dat ik ook alles in de lessen al zou weten. Ik ga nu toch een van de hoogste lessen volgen, waardoor mijn schedule dus iets verandert. Ik blijf dezelfde vakken volgen, alleen Engels wordt iets moeilijker.

Vrijdag zijn Vikki en ik samen gaan bowlen van 22.00 tot 24.00. Helaas is Vikki te goed om van te winnen.. We kregen wel een gratis snoepje en we kregen gratis drinken. Vikki heeft zo haar connecties ;) We mochten ook langer doorgaan dan 24.00 uur en we gingen allebei op onze eigen baan bowlen. Altijd leuk om dan de meest vreemde dingen uit te proberen haha!
Aan het eind van die dag was ik helemaal uitgeput. Na zo'n lange week school en weinig slaap, is het toch wel lekker om even lekker lang te slapen.

De volgende dag kwam er familie uit Mississippi langs. Vikki en ik hebben met de twee kinderen gezwommen en de hele dag spelletjes gedaan. Ze bleven slapen en de volgende dag konden we weer verder met spelletjes spelen haha.
Nu is het avond en mag ik morgen weer vroeg opstaan om naar school te gaan. Volgend weekend ben ik niet thuis, maar ik zal kijken of ik daarna weer een keer een blog kan schrijven!

Liefs,
Sabine

  • 26 Augustus 2013 - 06:32

    Oom Edwin:

    Hoi Sabine vanuit de train to the Hague the Netherlands was weer leuk om te lezen ik denk dat 1 jaar wel 3 jaar wordt liefs oom edwin

  • 26 Augustus 2013 - 07:03

    Irma:

    Hoi Sabine,
    Leuk om je blog te lezen bij m'n ontbijt. Fijn dat je het naar je zin hebt!
    Je moet idd vroeg op zeg...veel succes weer de aankomende week.
    Liefs Irma.

  • 26 Augustus 2013 - 07:18

    Karin:

    Leuke blog sab! En leuk dat je.zo vaak update :)

    Xxxxxxxxxxx

  • 26 Augustus 2013 - 07:23

    Sandra En Jan:

    Lieve Sabine,
    Heel leuk om je blog te lezen over deze week. Aan het eind van het jaar win je wel van Vikki!! :-)
    Fijne week.
    Liefs, Papa en Mama

  • 26 Augustus 2013 - 11:36

    Lisanne:

    Heeee lieve sab!
    Klinkt allemaal super positief, fijn dat je het zo naar je zin hebt!!
    Haha, je wiskundeknobbel heeft je nog niet in de steek gelaten ;)
    Arme jij, 6.15 uur in de schoolbus zitten, verslaap je je nooit?! ;P
    Geniet van alles de komende weken!! <3
    Love youuu, xxxxxxxxxx.

  • 26 Augustus 2013 - 13:03

    Saskia:

    Hey Sabine,

    Erg leuk dat je een blog schrijft!! Zo krijgen we toch een idee hoe het allemaal met je gaat! En zo te lezen gaat het erg goed. Maar de tijd dat jij uit bed moet is echt vroeg... maarja alles went natuurlijk. Veel plezier de komende weken. X Saskia

  • 26 Augustus 2013 - 20:25

    Chris:

    Leuk om je ervaringen zo te lezen, Sabine. Dat ik 's morgens pizza eet daar kijkt hier niemand meer van op hoor. Ze klagen alleen zo over de geur om 7 uur in de ochtend. Jammer dat je wel vroeg uit je bedje moet. Maar ja dan heb je ook wel wat aan je dag ;-) Heel veel plezier en geluk aldaar. Ik kijk uit naar je volgende Blog (en foto's?) Groetjes Chris.

  • 26 Augustus 2013 - 21:55

    Marianne:

    wat leuk om te lezen en zo herkenbaar. Maar waar zijn je sport activiteiten????
    Ik moest elke dag uit school verplicht sporten. half jaar basketbal en een halfjaar volleybal.

    Eet je ook op school, Raar he??

    Na een half jaar nam ik me boterhammen zelf mee want toen had ik dat allemaal wel gehad het voedsel uit de keuken van school. ( groeide dicht)

    Veel plezier marianne

  • 28 Augustus 2013 - 20:44

    Inge (moeder Van Lisette Branger):

    Hé Sappie!! Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt :-)! Geniet er van meis. Het jaar is zo weer voorbij ;-).

    Dikke knuff, Inge.

  • 30 Augustus 2013 - 16:32

    Marianne:

    al een extra extra large pizza besteld???? MEGA GROOT! geen probleem nemen we mee naar huis
    om vervolgens in de koelkast te zetten. En de dag erop idem dito........ en dan gooien ze het 2 dagen later weg. Misschien dat de kinderen van het gezin die pizza nog koud tussendoor opeten ? maar bij ons up weg ermee. Neem het dan niet mee zou je denken of bestel een kleinere Nooit begrepen........



  • 31 Augustus 2013 - 12:12

    Loek Wouters:

    Lieve Sabine,

    Leuk om te horen dat alles zo goed verloopt. Ik heb de achterstand in je blog inmiddels weggewerkt (vakantie in Bretagne) en enorm genoten van je positivisme, gewoon super.

    Ik kijk al uit naar je volgende blog.

    Knuffels van Inge, Jesper, Lander en Loek.

  • 03 September 2013 - 13:18

    Nico En Mary:

    Lieve Sabine,
    Wat een belevenis zeg. Top dat je dit allemaal doet en de kans krijgt om dit te doen. Geniet ervan meissie.
    Groetjes uit Epe van Nico en Mary.

  • 10 September 2013 - 10:03

    Marianne:

    Heerlijk om je foto's te zien op FB. Bedankt elke keer als ik aan je denk of foto's zie of even op je blog kijkt gaat mijn gedachten ook weer terug naar 1988 - 1989 toen ik zelf een exchange student was dus dat is erg leuk. Fijne dag!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pineville

High School Year

Een jaar het Amerikaanse schoolleven ervaren!

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2014

Time flies..

06 Maart 2014

DISNEYWORLD!

14 Januari 2014

Thanksgiving, Christmas & more

15 November 2013

Long time no see

11 September 2013

American life so far!
Sabine

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 12075

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 30 November -0001

High School Year

Landen bezocht: