New York! - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Sabine Staal - WaarBenJij.nu New York! - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Sabine Staal - WaarBenJij.nu

New York!

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

17 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Pineville

Hey!

Na een week heb ik al een hoop te vertellen! Donderdag 8 augustus ben ik vertrokken naar Amerika. Die ochtend vertrok ik al vroeg in de ochtend naar het vliegveld. Toen ik bij mijn huis wegging, voelde het nog niet echt alsof ik tien maanden weg zou gaan. Op het vliegveld had ik het toch wel even moeilijk om afscheid te nemen van iedereen. Gelukkig was dat gevoel al snel weg toen ik door de douane ging. De vlucht naar Londen ging goed. Op het vliegveld in Londen kwamen we alle andere sts students tegen. We vlogen met z'n allen naar New York, waar we vervolgens met een bus naar de campus van New Rochelle werden gebracht. Vanwege het tijdverschil was het helaas nog geen tijd om naar bed te gaan. Maar omdat iedereen heel moe was zijn de meeste rond 9 uur al aar bed gegaan.

De volgende dag zaten we weer vroeg aan het ontbijt, wat geen probleem was voor mij, want ik was om 4 uur alweer klaarwakker. Vreselijk zo'n jetlag! Die dag kregen we eerst een rondleiding over de campus. We hebben daarna wat lessen gehad over onze verwachtingen van dit jaar. Onze hele groep was verdeeld in vier kleinere groepen, waarin je de lessen krijgt en waarin je de sporten doet. Onze groep heette The talentless STS vikings. We kwamen er al snel achter dat niemand echt een talent had in onze groep, dus vandaar de naam. Voor alle sporten en spellen kon je punten winnen met je team, als je aan het eind van de week de meeste punten had, dan heb je de STS Olympics gewonnen. Het eindigt met een Farewell show op woensdag, waarvoor je met je groep een act moest voorbereiden. Nu weer even terug naar de eerste dag. ;) Onze groep heeft die dag American football gedaan en dit hebben we gewonnen van de andere groep! Ik heb eigenlijk geen idee meer wat we die avond hebben gedaan.. in ieder geval rehearsals voor de show.

Zaterdag was de eerste dag dat we naar Manhattan gingen. We gingen met de bus naar Central Park, waar we 40 minuten hebben rondgelopen. Daarna zijn we door gereden naar Soho, dit is een gedeelte in Manhattan waar je heel goed kunt shoppen op Broadway. Ik heb met een aantal meiden dan ook 4 uur lang geshopt en bij de starbucks gezeten haha! Helaas was mijn koffer al vol, dus ik kon niet veel kopen. 's Avonds hebben we een film gekeken.

Zondag hebben we eerst een les van 4 uur gehad. Alle leiders hebben hierin al hun ervaringen verteld en iedereen mocht anonieme vragen op papiertjes schrijven die ze allemaal beantwoord hebben. 's Middags heeft mijn groep eerst baseball gedaan, dit hebben we weer gewonnen! Daarna gingen we met alle groepen synchroonzwemmen. Elke groep moest zelf een act bedenken in 30 minuten. De beste act kreeg punten en ook dat hebben we weer gewonnen! Na het avondeten gingen we ook nog cheerleaden met alle groepen. Helaas hebben we dit niet gewonnen, maar persoonlijk vond ik dit wel het leukst om te doen! Later op de avond hadden we weer rehearsals.

Maandag was weer een dag naar Manhattan. Dit keer zijn we lopend naar de trein gegaan en zijn we met de trein naar Grand Central Station gegaan. Deze dag mochten we de hele dag in de buurt van Times Square rondlopen. Ik ben met wat meiden weer wezen shoppen, maar we zijn ook naar de Top of the Rock geweest! Times Square was verder echt super leuk om te zien, het is zo enorm groot allemaal! Daarna zijn we met de hele groep met een boot om Manhattan gevaren. Ook zijn we langs the Statue of Liberty gevaren. Hierna mochten we met onze groepen in een limo stappen en reden we over Times Square. Op Times Square mochten we nog even uitstappen om foto's te maken. Na deze dag was iedereen echt kapot, maar het was wel een van de allerleukste dagen!

Dinsdag hebben we een American History class gehad van een High School teacher. Dit was echt heel leuk, de leraar was zo enthousiast en grappig! s' Middags zijn we naar een Mall geweest, maar eigenlijk hadden we niet zo'n zin meer om te shoppen. We waren te moe om zoveel te lopen ;) Gelukkig was er een bioscoop en zijn we met heel veel mensen naar We're the Millers geweest. 's Avonds hadden we weer rehearsals en moest je in je groep een speech doen.

Woensdag was helaas alweer de laatste dag in New York. We hebben in onze groepen nog een gesprek gehad over hoe de week was geweest. Daarna hebben we nog een één op één gesprek gehad met onze leiders. En ondertussen konden we voor de laatste keer oefenen voor onze show. Want om drie uur 's middags begon de Farewell show. In onze groep hebben we gedanst op High School Musical muziek haha! De meiden waren basketball players en de jongens waren Cheerleaders. We hebben flink gelachen. Helaas hebben we de show niet gewonnen, maar uiteindelijk hebben we de STS Olympics wel gewonnen! We hadden al een grote voorsprong doordat we goed waren in alle sporten. 's Avonds zijn we naar de Broadway Show Spiderman geweest, dit was echt een hele leuke ervaring!

De nacht erna moesten we helaas afscheid nemen en vertrekken. Ik heb echt een hele leuke week gehad en hele leuke mensen ontmoet van allemaal verschillende landen! Ik had ook een ontzettend leuke groep deze week! Met veel mensen zal ik dit jaar, misschien nog wel langer, wel contact houden. Al met al had ik daar echt de tijd van m'n leven!

Die donderdag zijn alle vluchten ook goed gegaan en ben ik veilig aangekomen bij mijn gastgezin! Hier in Louisiana is het echt super! Mijn gastgezin in hartstikke leuk en de omgeving hier is heel mooi! De eerste avond zijn we gaan uiteten bij de Ihop en daarna heb ik een poging gedaan tot het uitpakken van mijn koffer. Na een paar dingen heb ik besloten dat ik daar te moe voor was en ben ik lekker gaan slapen.
Vandaag hebben we mijn schooluniform gekocht en ben ik met Vikki meegeweest naar de kinderopvang waar ze werkt.

Tot nu toe gaat alles helemaal goed! Ik laat snel weer wat van me horen!

Liefs,
Sabine

  • 17 Augustus 2013 - 09:42

    Edwin Wouters:

    Hoi Sabine,

    Top allemaal en leuk om te lezen. Mooie ervaringen.

    Liefs XX Oom Edwin

  • 17 Augustus 2013 - 11:09

    Sandra Arendshorst:

    Wat een geweldig verslag! Super dat je dit allemaal meemaakt Sabine! Ik ga je volgen. Nog heel veel plezier! Xxx

  • 17 Augustus 2013 - 11:48

    Inge (moeder Van Lisette Branger):

    Wauw Sappie!! Dat klinkt allemaal super! Fijn dat je het tot nu toe zo leuk hebt. Een goed begin is het halve werk, nietwaar ;-)?
    Ik wens je een hele fijne tijd toe. Dikke kus en knuffel <3, Inge.

  • 17 Augustus 2013 - 11:59

    Irma:

    Lieve Sabine,

    Wat een leuke start voor je, je hebt al een hoop meegemaakt en gezien, zeg!
    Ontzettend leuk om te lezen, veel plezier en succes en tot de volgende blog.
    Dikke kus Irma.

  • 17 Augustus 2013 - 15:56

    Joëlle:

    Sabio! <3 Super leuk om je blog te lezen! Echt fijn dat je het zo naar je zin hebt daar!:) Ik kijk nu al weer uit naar je volgende blog:) Heeeel veel plezier nog en vergeet niet dat ik trots op je ben ♡ Love you sabbie! Xxxxx. Jootje

  • 17 Augustus 2013 - 22:15

    Jan En Sandra:

    Lieve Sabine,
    Wat leuk om je blog te lezen en heerlijk dat je het zo naar je zin hebt gehad
    in New York. Heel veel plezier en succes maandagen we kijken ui naar je volgende blog!!
    Liefs en dikke kus van Papa en Mama. Xx

  • 24 Augustus 2013 - 00:52

    Marianne:

    Leuk om te lezen!! veel plezier! Ben benieuwd wanneer de eerste woordjes engels er tussen door gaan komen in je verhalen. Rond de kerst gok ik. Doei

  • 25 Augustus 2013 - 20:39

    Nienke:

    Ik ben zoooo jaloers!
    Ik doe ook vwo en daarom is het ook lastiger een high school jaar te doen.
    Ik ga je blog in de gaten houden en hoop dat het bevalt zodat ik het ook kan doen :)
    Suuuuper veel plezier
    xx

  • 25 Augustus 2013 - 22:14

    Sabine Staal:

    Hee Nienke!
    Wat leuk dat je het misschien ook wil doen! Het is inderdaad lastig om het te doen als je vwo doet, maar als je het echt wil moet je er gewoon voor gaan! Ik zet hier geen foto's op, dus als je foto's wilt zien moet je me maar even op facebook toevoegen.
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pineville

High School Year

Een jaar het Amerikaanse schoolleven ervaren!

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2014

Time flies..

06 Maart 2014

DISNEYWORLD!

14 Januari 2014

Thanksgiving, Christmas & more

15 November 2013

Long time no see

11 September 2013

American life so far!
Sabine

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 12076

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 30 November -0001

High School Year

Landen bezocht: