The beginning - Reisverslag uit Bodegraven, Nederland van Sabine Staal - WaarBenJij.nu The beginning - Reisverslag uit Bodegraven, Nederland van Sabine Staal - WaarBenJij.nu

The beginning

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

01 Oktober 2012 | Nederland, Bodegraven

Hoi hoi!

Het is misschien een beetje vroeg om een blog, maar ik vond het leuk om jullie alvast iets te laten weten over de komende tijd.
Zoals veel mensen al weten, heb ik me begin deze zomervakantie aangemeld om naar Amerika te gaan zodat ik daar een jaar naar een High School kan. Ik kom daar terecht bij een gastgezin en daar in de buurt wordt een school voor mij uitgezocht. Het is nog niet helemaal zeker dat ik ga, want er gaat nog veel aan vooraf. Onder andere moet ik natuurlijk slagen voor mijn examens, anders kan ik sowieso niet gaan.

Ongeveer 2 á 2,5 jaar terug ben ik op het idee gekomen om dit te gaan doen. Een vriendin, Lisette, vertelde mij hierover en ik was eigenlijk meteen enthousiast. (op het moment zit zij zelf in Amerika) We zijn in januari 2010 bij een informatiebijeenkomst van travel active geweest om wat meer te weten te komen over deze reis. Uiteindelijk heb ik besloten om met de organisatie STS te gaan. Deze organisatie biedt als enige de mogelijkheid om als 6 VWO leerling in Amerika naar een High School te gaan. De meeste organisaties kiezen ervoor dit niet toe te staan, omdat er in Amerika door veel scholen wordt gezegd dat je als 6VWO leerling niet meer thuis hoort op een High School. Deels is dit natuurlijk ook wel waar, maar dit houdt mij niet tegen.

Ondertussen ben ik twee keer bij een informatiebijeenkomst van STS geweest. Één keer om te kijken of dit een goede organisatie was. De tweede keer zou ik hier achteraan meteen mijn interview hebben. Het interview is verplicht voor iedereen die mee doet aan dit programma. Dit interview is in het Engels. Hiermee willen ze mij beter leren kennen en natuurlijk ook testen of mijn Engels goed genoeg is om naar Amerika te gaan. Het was erg leuk om voor de eerste keer echt ergens mee bezig te zijn voor Amerika en voor mijn gevoel had ik me ook aardig kunnen redden in het Engels. Na ongeveer twee weken werd dit ook bevestigd door STS, want ik had een 9 voor mijn Engels.

Na deze dag heb ik de aanmeldingsformulieren opgestuurd gekregen. Het meeste gaat via internet, maar er waren ook een hoop formulieren die op papier ingevuld moesten worden. Ik moest onder andere naar de dokter en mijn engelse lerares. Ik heb ook mijn eerste inentingen alweer gehad. Het was een hoop werk om alle formulieren in te vullen, er wordt echt van alles gevraagd. Ik heb het nu ongeveer af, dus morgen gaan we het opsturen naar STS. Hopelijk wordt het dan goedgekeurd en dan kan het opgestuurd worden naar mijn plaatsingsorganisatie in Amerika. Deze organisatie gaat alle formulieren grondig doorkijken en hopelijk wordt ik dan ook door hun geaccepteerd. Zij gaan uiteindelijk ook op zoek naar een gastgezin voor mij.

Als ik morgen mijn aanmeldingsformulieren heb verstuurd wordt het even afwachten totdat alles rond is. Zodra ik meer weet zal ik weer een blog plaatsen om jullie op de hoogte te houden. Het kan even duren, helaas wordt daarmee mijn geduld flink op de proef gesteld.

Je kan je op deze site ook aanmelden om een mail te krijgen als ik weer een blog heb geplaatst, zo weet je direct wanneer er weer wat nieuws is.

Liefs,
Sabine

  • 01 Oktober 2012 - 19:42

    Liset:

    Hoi Sabine,

    Wat leuk dat je een blog bent gestart! Ik zal je blijven volgen! Ik hoop dat het wachten niet al te lang duurt en dat je snel wat hoort!

    Liefs Liset

  • 01 Oktober 2012 - 19:58

    Sandra Staal:

    Lieve Sabine.
    Voordat je het weet is het zover. De eerste stappen zijn gezet.
    Heel veel succes met de voorbereidingen.
    Het gaat je lukken!
    Liefs, Mama

  • 01 Oktober 2012 - 20:04

    Inge (moeder Van Lisette):

    Hé Sabine!
    Wat spannend allemaal hè? En dan dat wàchten :-/. Ja, je geduld wordt aardig op de proef gesteld.
    Alles wat jij en je ouders nu doormaken hebben wij met Lisette ook gehad.
    Ik hoop voor je dat je net zo'n geweldige tijd in Amerika tegemoet gaat als Lisette!
    Het genieten is nu al begonnen hoor ook al voelt het niet altijd zo omdat je alsmaar moet afwachten ;-).
    Ik ga je blog zéker volgen!!
    Liefs, Inge.

  • 01 Oktober 2012 - 20:19

    Marjolein:

    Hoi Sabine,

    Aah nu gaat De Grote Voorbereiding ook echt voor jou beginnen! Spannend hoor. Net als de rest van het gezin ga ook ik natuurlijk jouw blog volgen ;) Heel stoer van je om ook naar de VS te gaan! Ik hoop voor je dat jouw ervaring net zo geweldig gaat zijn als die van mijn lieve zusje <3.

    Groetjes,
    Marjolein

  • 01 Oktober 2012 - 21:29

    Martine:

    Sabineee! :)

    Nu gaat het grote avontuur ook echt voor jou beginnen! Weet dat ik nu al onwijs trots op je ben meid! Make your dreams come true!

    Heel veel succes met de voorbereidingen en veel plezier met de voorpret! :)
    Heel veel liefs,
    Martine

  • 02 Oktober 2012 - 04:54

    Lisette:

    Yay it made me happy when I saw in my inbox that you wrote your first blog :D! Ik vind het zo leuk om nu jou blog te gaan volgen, ik hoop met heel mijn hart dat je een geweldige tijd tegemoet gaat!
    Ik ben ontzettend trots op je dat je ervoor gaat! Geniet van alle voorbereidingen, inclusief al het wachten, geniet van het feit dat het allemaal nog onzeker is waar je heen gaat en bij wie, want ook dat fantaseren is leuk :). Geniet gewoon van alles, voor je het weet ben je al weer twee maanden van huis weg en realiseer je je dat de tijd wel erg snel voorbij gaat.

    Ik hou heel veel van je sab!
    Heel veel liefs,
    Lies

  • 02 Oktober 2012 - 11:50

    Annelotte:

    Lieve Sab,

    Jaaaaaaaaaaaaa, de voorbereidingen gaan ein-de-lijk beginnen! Nu kan de voorpret echt beginnen, jeeeh! (: Voordat je dit avontuur aangaat gaan we nog even vol van dit jaar genieten en leuke dingen doen (want we moeten nog een heel leuk doel behalen (';)! Lieve Sab, dit laatste schooljaar is voor je het weet voorbij!

    Ik ga je zeker volgen!

    Liefs,
    Annelotte

  • 02 Oktober 2012 - 11:58

    Kim:

    Lieve Sabine,

    Eindelijk gaat het voor jou beginnen. De leraren maken ons bang
    met het feit dat het zo'n kort jaar is maar voor jou is het alleen maar
    leuk want voor je het weet stap je in het vliegtuig klaar voor het grote
    (amerikaanse) avontuur!

    Ik wil zeker op de hoogte blijven van al je belevenissen (: dus ik ga je volgen!
    En zoals Annelotte al heeft gezegd: we gaan van ons laatste
    schooljaar een geweldig jaartje maken (:


    Liefs,
    Kim

  • 21 Januari 2013 - 21:28

    Marianne:

    Hoi Sabine nog niets gehoord?? Wat jammer dat je nog niet weet waar je geplaatst wordt!

    Spannend he? je weet gewoon niet wat je te wachten staat. Maar ik heb het ervaren als super super leerzaam dus je afwachten wordt zeker beloond zeker achteraf als je thuis bent dan voel je je zo super super trots dat je het een jaar zelfstandig vol heb gehouden en een jaar met veel nieuwe contacten, mensen culturen en uiteraard spreek je de rest van je leven perfect amerikaans ( engels)

    Gr Marianne ( ex exchange student 1986-1987)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bodegraven

High School Year

Een jaar het Amerikaanse schoolleven ervaren!

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2014

Time flies..

06 Maart 2014

DISNEYWORLD!

14 Januari 2014

Thanksgiving, Christmas & more

15 November 2013

Long time no see

11 September 2013

American life so far!
Sabine

Actief sinds 11 Juni 2012
Verslag gelezen: 896
Totaal aantal bezoekers 12078

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2013 - 30 November -0001

High School Year

Landen bezocht: